Mgr. Sylvie Doláková
Using songs in English lessons Pro vyučující AJ na 1. a 2.
stupni ZŠ, a v příbuzných oborech
Patří písničky do hodin
angličtiny?
Rozhodně! Nabízejí totiž neuvěřitelné množství benefitů, které chytrý učitel
použije ve prospěch výuky. Ať už je to práce s textem, tak i samotný zpěv,
písničky obsahují spoustu užitečných oblastí:
1.
Poslech (vnímání autentického
jazyka, dekódování = porozumění textu)
2.
Slovní zásoba (paměť, výslovnost,
obsah)
3.
Kontext (fráze, obraty, kolokace)
4.
Gramatika (modely vět)
5.
Rytmus (správné dýchání, frázování,
okysličení)
6.
Naladění mozku (endorfiny,
odbourává stress, uvádí do pohody)
7.
Povědomí o kulturních aspektech
jiných zemí
8.
Oblasti zájmu studentů (různá
témata, životní situace a jejich řešení)
Není toho málo…
Proč ale učitelé využívají často jen jediný způsob využití písniček, tzv. fill-in-the-gaps?
Pojďte se naučit 45 způsobů, jak pracovat s písničkou a vyhnout se té
nadužívané technice.
Jejich prostřednictvím vám
nabídneme nejen netradiční formy práce, ale také jednoduché metody pro zlepšení
komunikace, čtení, poslechu a psaní v angličtině.
Objevte s námi aktivity,
které vaše žáky zaujmou!