Mgr. Sylvie Doláková
Angličtina:
A. Mám ve třídě
dyslektika(y)
V novém kurzu se učitelé
dozvědí, jaká jsou úskalí výuky angličtiny u dětí s poruchami učení,
zamyslí se nad situací, ve které se děti nacházejí a naučí se hledat východiska
a strategie, jak zvládnout základy cizího jazyka.
Praktické ukázky aktivit
nastíní možnosti, jak tyto děti zaujmout, jak jim nabídnout aktraktivní
činnost, při které si procvičí předčtenářské techniky, nácvik čtení
s porozuměním, základy psaní a pravopisu.
Součástí kurzu bude diskuze,
ve které si učitelé mohou vyměňovat zkušenosti ze své práce s dyslektiky.
Aktivity jsou vhodné pro žáky
1. – 5. ročníku!
B. Strategie pro
práci s dyslektiky
Kurz nabídne učitelům přehled
úskalí výuky angličtiny u žáků s poruchami učení, zamyšlení nad situací,
ve které se žáci nacházejí a naučí je hledat východiska a strategie, jak
zvládnout základy cizího jazyka.
Praktické ukázky aktivit
nastíní možnosti, jak pracovat s problémovými žáky, jak je zaujmout,
nabídnout jim aktraktivní činnost, při které si procvičí čtenářské techniky,
nácvik čtení s porozuměním, základy psaní a pravopisu, spolupracovat a
podílet se na objektivním hodnocení své práce.
Součástí kurzu bude i část
věnovaná hodnocení handicapovaného žáka a diskuze, ve které si učitelé mohou
vyměňovat zkušenosti ze své práce s dyslektiky.
Aktivity jsou vhodné pro žáky
6. - 9. ročníku i starší, případně dospělé studenty