Mgr. Sylvie Doláková
English Pronunciation
aneb výslovnost je třeba pěstovat (u žáka i učitele) A. (první
stupeň)
Kurz se zabývá problematikou
vlastního používání, vysvětlování i nácviku co nejlepší výslovnosti. Pomůže i
bezradným učitelům, jak zakomponovat procvičení výslovnosti do každé lekce.
Projdeme si seznam chronicky chybně
vyslovovaných slov v angličtině (to bývá šok!!).
Naučíme se připravovat zábavné hry,
které žákům umožní procvičit typické jevy správné výslovnosti (sluchové hry,
zvukové labyrinty, obrázkové symboly, manipulace s kartičkami,
výslovnostní rozcvička, hry v prostoru i ve skupinách, nácvik rytmu a
intonace s říkankami, zábavné rýmování apod.).
Budeme se zabývat otázkou používání
fonetické transkripce a jak ji dětem přiblížit způsobem adekvátním jejich
schopnostem (bez nutnosti znalosti čtení a psaní).
Na základě praktického vyzkoušení
nabízených aktivit se naučíte připravovat hry i pracovní listy samostatně podle
potřeby vašich žáků.
Aktivity jsou vhodné pro žáky 1. – 5. ročníku!
Pronunciation and Phonology
aneb výslovnost je třeba pěstovat B. (druhý
stupeň)
Kurz se zabývá problematikou
anglické výslovnosti, jejího správného zvládnutí i upevňování. Nabídne učitelům
netradiční způsob, jak zakomponovat malou, lákavou aktivitu na procvičení výslovnosti do každé
lekce.
Naučíme se připravovat zábavné hry,
které žákům umožní procvičit typické jevy správné výslovnosti (sluchové hry,
zvukové labyrinty, manipulace s kartičkami, aktivity v prostoru i ve
skupinách, nácvik rytmu a intonace s autentickými texty, zábavné rýmování
apod.).
Budeme se zabývat otázkou používání
fonetické transkripce a jak ji žákům i studentům přiblížit tak, aby se jí
nebáli.
Na základě praktického vyzkoušení
nabízených aktivit se naučíte připravovat hry i pracovní listy samostatně podle
potřeby vašich žáků.
Aktivity jsou vhodné pro žáky 2.stupně, starší studenty i dospělé!