Mgr. Sylvie Doláková
Angličtina od začátku – Jak začít?
V kurzu se budeme zabývat seznamováním s cizím jazykem
od úplného začátku – první slovo, věta, čím pokračovat apod.
Komplexní soubor aktivit ukáže, jak plánovat činnosti tak, abychom mohli využít
naladění na jedno téma k procvičení mnoha dovedností v cizím jazyce.
Postupně se v sérii kurzů naučíte, jak využít určité téma k tomu,
abyste dětem nabídli kvalitní jazykové začátky.
Na prvních dvou tématech se naučíme plánovat aktivity postupně tak, aby je děti
snadno vstřebávaly:
- jak zabezpečit organizaci ve třídě i
s přesouváním po prostoru s příslušnými pokyny (classroom language),
- jak představovat a hlavně upevňovat
odlišnou anglickou výslovnost,
- jak i dětem s velmi omezenou
slovní zásobou můžeme vyprávět příběh v cizím jazyce a dále jej rozvíjet,
- jak pracovat s loutkou.
Angličtina od začátku – Jak dál?
V kurzu se naučíte, jak využít téma k tomu, aby se děti
vzdělávaly ve všech výukových oblastech (přírodověda, matematika, hudební,
výtvarná a pracovní výchova, pohybové chvilky) za pomoci cizího jazyka (CLIL).
I nadále se budeme věnovat problematice zabezpečení organizace ve třídě i
přesuny po prostoru s příslušnými pokyny (classroom language), jak
představovat a hlavně upevňovat odlišnou anglickou výslovnost, jak i dětem
s velmi omezenou slovní zásobou můžeme vyprávět příběh v cizím jazyce
a dále jej rozvíjet do všech oblastí, jak pracovat s vlastnoručně vyrobenou
loutkou.
Témata:
Animals – říkadla, písničky, drobné pohádky, manipulační hry, pracovní listy, kreslení a pracovní činnosti.
Shapes and basic maths in English – jednoduché matematické operace, porovnávání a práce s geometrickými tvary prostředníctvím angličtiny
Stories as the basis for learning English – na základě pohádky si ukážeme, jak pohádkové téma rozpracovat do všech výukových oblastí za použití cizího jazyka (jazyk, přírodověda, matematika, hudební, výtvarná a pracovní výchova, pohybové chvilky – CLIL)