Mgr. Sylvie Doláková
Angličtina v mateřské škole (AMŠ)
Kurz poskytne učitelům základní informace
jak mohou pomoci malým dětem osvojovat si základy cizího jazyka a stát
se jeho uživatelem. Účastníci si rozšíří povědomí o zákonitostech práce
s cizím jazykem, jak plánovat efektivní lekce, jak připravovat a
prezentovat výukové materiály, jak si osvojit běžné jazykové fráze
z každodenního života.
V kurzu se budeme zabývat seznamováním s cizím jazykem
od úplného začátku – první slovo, věta, čím pokračovat apod. Komplexní soubor
aktivit ukáže, jak plánovat činnosti tak, abychom mohli využít naladění na
jedno téma k procvičení mnoha dovedností v cizím jazyce. Postupně se
v sérii kurzů naučíte, jak využít určité téma k tomu, abyste dětem
nabídli kvalitní jazykové začátky. Na prvních dvou tématech se naučíme plánovat
aktivity postupně tak, aby je děti snadno vstřebávaly, jak zabezpečit
organizaci ve třídě i s přesouváním po prostoru s příslušnými pokyny
(classroom language), jak
představovat a hlavně upevňovat odlišnou anglickou výslovnost, jak i dětem
s velmi omezenou slovní zásobou můžeme vyprávět příběh v cizím jazyce
a dále jej rozvíjet, jak pracovat s loutkou.
Kurz se bude zabývat následujícími oblastmi:
- raný kognitivní rozvoj a učení se jazyku
- role dětské hry a její využití při osvojování jazyka
- vytváření výukových materiálů
- organizace prostoru, výuky , činností,
angličtina vs. mateřština
- hodnocení dětí během výuky
- používání autentických materiálů - nursery
rhymes, písničky, říkadla, pohádky, anglické knížky,
videa
- rozvíjení schopnosti zapojit do výuky další oblasti jako
je matematika, přírodověda, hudební, výtvarné a pracovní techniky a pohybová
výchova
- vytváření příznivého prostředí výuky
Účastníci
se budou v průběhu kurzu učit, jak připravit a uplatnit získané nápady ve
své vlastní práci. Budou si vytvářet své vlastní portfolio, do kterého si
zaznamenají postřehy a zpětnou vazbu z kurzu. Portfolio je zároveň
technikou, kterou mohou učitelé využít přímo ve své práci s dětmi.